رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به توقف طرح ایمیل ملی گفت: در طرح کارپوشه ملی ایرانیان، هر ایرانی با هر ایمیل داخلی می‌تواند برای دریافت خدمات دولتی، با دستگاهها ارتباط برقرار کند.


به گزارش ایتنا از مهر، نصرالله جهانگرد در مراسم روز جهانی ارتباطات و افتتاح ۳ پروژه زیرساختی در حوزه توسعه دولت الکترونیک اظهار داشت: براساس گزارش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور بییشترین میزان رشد را در ۵ دوره برنامه توسعه اقتصادی کشور داشته است.
وی با اشاره به شتاب رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات در ۵ برنامه توسعه‌ای کشور، ادامه داد: پیش‌بینی می شود این روند برای برنامه ششم توسعه نیز محقق شود و فناوری اطلاعات و ارتباطات ۱۹.۵ درصد رشد را تجربه کند.

جهانگرد با بیان اینکه سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامه ششم توسعه باید به حدود ۵ تا ۶ درصد تولید ناخالص داخلی (حدود ۲ برابر رقم فعلی) برسد خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این اهداف، راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، دسترسی به زیرساختهای ارتباطی، سرویس ها و محتوا و دسترسی آزاد به اطلاعات مدنظر قرار گرفته است.

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه طرح جامع شبکه ملی اطلاعات با همکاری سازمان فناوری اطلاعات، رگولاتوری، شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای مخابراتی آماده شده است ادامه داد: اقدامات فنی اجرایی این طرح آغاز شده است و پروژه های مرکز ملی تبادل اطلاعات و مرکز تبادل ترافیک شبکه به عنوان پروژه های کلیدی این شبکه، رونمایی شده است.

وی گفت: با اجرای پروژه های توسعه دولت الکترونیک در قالب شبکه ملی اطلاعات، ارتباط دولت به دولت و خدمات دستگاهها به مردم فراهم می شود. همچنین در قالب طرح کارپوشه ملی ایرانیان، برخلاف طرح ایمیل ملی که قرار بود برای خدمات دولت الکترونیک به کار گرفته شود، هر ایرانی می تواند با هر ایمیل داخلی، با دستگاههای اجرایی و فایل های دولتی تماس برقرار کند.

جهانگرد با اشاره به ماتریس تاثیر اتلاف وقت شهروندان در مراجعات اداری بر اقتصاد کشور گفت: میزان دقایق انجام یک کار در مراجعات اداری ۵ تا ۶۰ دقیقه و میزان دفعات مراجعه هر شهروند ۱۰ تا ۳۰ بار برآورد می شود که در بدترین حالت ممکن، اگر فرض کنیم که یک شهروند ۳۰ بار و ۶۰ درصد در هر بار به دستگاههای دولتی مراجعه کرده است ۱.۵ درصد از GDP کشور صرف این خدمت رسانی شده است.
وی افزود: با بهبود این روند و اجرای دولت الکترونیک، می توان در تولید ناخالص داخلی، موثر واقع شد و ارزش بکارگیری سیستم های دولت الکترونیک را در نظامات اجتماعی و اقتصادی کشور، مشاهده کرد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در مورد آماده سازی بسترهای فنی برای پرداخت الکترونیک خدمات دستگاههای دولتی تصریح کرد: پذیرش اسناد الکترونیکی و نیز پرداخت الکترونیکی نیارمند فراهم شدن بسترهای حقوقی و اداری است که تاکنون محقق نشده است اما از نظر فنی و زیرساختی، این بستر مهیا است. با این وجود به نظر می رسد برای حذف بروکراسی‌های اداری و تعامل تراکنشی بین دستگاهها، در برنامه ششم توسعه، این موضوع به تصویب برسد.

جهانگرد تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه، تحقق دولت الکترونیک طی ۵ سال دیده شده است و در سال نخست این برنامه باید ۲۰ درصد این طرح محقق شود.

این روزها ارسال و دریافت ایمیل‌های زیاد کاری، سهم بزرگی در هماهنگی، یادآوری و انجام کار‌های روزمره در کسب و کار‌ها پیدا کرده است. نکته‌ی بد اینجاست که تعداد این ایمیل‌ها در گذر زمان به جای کم شدن، بیشتر و بیشتر می‌شود و جواب دادن به همه آن‌ها کاری سخت. در ادامه راز‌هایی درباره ایمیل‌ها به شما خواهیم گفت که نوشتن و تاثیرگذاری آن‌ها را چند برابر می‌کند.
۱. گفتاری، اما زیبا بنویسید
بسیاری از ما زمانی که قصد نوشتن یک ایمیل را داریم مکلف به رعایت تمام اصول و قواعد نامه نگاری می‌شویم و کاملا آن را به صورت نوشتاری سخت و غیرقابل هضم درمی‌آوریم. کسب و کار‌های موفق این پیچیدگی‌ها را کنار می‌گذارند و به راحتی و حتی در ایمیل به صورت گفتاری با یکدیگر صحبت می‌کنند.
۲. اول پیش‌نویس کنید و بعد دوباره بنویسید
اول از همه تمام ایده‌هایی که در ذهن دارید را بدون هیچ ترسی درباره‌ی ترتیب یا لحن سخن بنوسید. بعد از ابتدا شروع کنید و جملات و کلمه‌ها را تا حد ممکن کوتاه‌تر و ساده‌تر کنید.
۳. درخواست پاسخ به ایمیل را واضح بگویید
اگر جواب واضح به ایمیل خود نیاز دارید یا می‌خواهید تصمیمی گرفته شود یا ارتباط با شخصی خاصی برقرار شود واضح و مشخص بگویید.
۴. تنها دوبار از «من» یا «ما» استفاده کنید (حداکثر)
شاید دوری کردن از این دو کلمه به صورت کلی کار بسیار سختی باشد، اما سعی کنید در سه جمله از ایمیل شما حداکثر یک یا دوباره «من» یا «ما» استفاده شود. استفاده از زیاد از حد از این دو کلمه شما را خودمحور نشان می‌دهد.
۵. سری به سر خواننده بزنید!
خود را به جای شخصی که قرار است ایمیل شما را دریافت کند بگذارید و چیز‌هایی که نوشته‌اید را بخوانید. جملاتی که نوشته‌اید جالب هستند؟ اگر نه جملاتی را تصور کنید که برای دریافت کننده ایمیل احتمالا جذاب خواهند بود. اکنون با توجه به این موضوع جملات را تغییر دهید یا دوباره بنوسید.
۶. جملات سنگین و پیچیده را به جملاتی ساده تبدیل کنید
هر جمله‌ای که بیش از یک ایده، توصیه، پیشنهاد، نظر و مواردی از این دست را در خود جای داده، بشکنید و دو جمله‌ی کوتاه‌تر برای راحتی بیشتر در خواندن بنویسید.
۷. از ساده‌ترین کلمات ممکن استفاده کنید
اگر کلمه‌ای کوتاه‌تر وجود دارد که می‌تواند منظور شما را منتقل کند، از آن استفاده کنید. مرحله‌ی بعد از این احتمالا استفاده از کلمات بسیار ساده اما با معنی گویاتر است.
۸. هر چیز گیج کننده‌ای را دوباره بنویسید
هر کلمه‌ی خارجی سخت در تلفظ یا غیرمتعارف را حذف کنید و از کلماتی ساده، سرراست و با معنی مستقیم استفاده کنید تا خواننده راحت منظور شما را متوجه شود.
۹. به ایمیل‌های خود شکلی ساده و سرراست بدهید
لازم نیست برای نوشتن ایمیل خود از فرمت‌های خاصی استفاده کنید که صفحه را شلوغ کند یا تمرکز خواننده را از بین ببرد. بسیاری از افراد تنها متن ایمیل‌ها را می‌خوانند.
۱۰. منظور خود را واضح و سریع بگویید
اگر قصد دارید درباره چیزی توضیح دهید، این توضیح را حداکثر در ۲ یا ۳ جمله جای دهید و اگر به بیش از این نیاز بود، در قالب یک متن یا سند به ایمیل پیوست کنید.
۱۱. از شکلک‌ها استفاده کنید :)
شکلک ها به راحتی می‌توانند حالت چهره‌ی شما را ترسیم کنند. زمانی که جملات از بیان حالت شما ناتوان می‌مانند، شکلک ها به راحتی اینکار را انجام می‌دهند. شکلک ها در ایمیل‌های غیررسمی موجود در کسب و کار شما کاملا مناسب هستند.
۱۲. اندازه‌ی فونت را تغییر دهید و دوباره بخوانید
با تغییر کلمات در صفحه، دوباره ایمیل را بخوانید تا متوجه تمام چیز‌هایی که نوشته‌اید شوید؛ نه اینکه تصوری از نوشته‌ی خود در ذهن داشته باشید. در همین حین ممکن است اشتباهاتی را پیدا کنید که در صورت انجام ندادن این تغییر کوچک، ممکن بود از آن‌ها غافل بمانید.
۱۳. بلند بخوانید تا تاثیر آن را متوجه شوید
خواندن بلند جملاتی که نوشته‌اید کمک می‌کند کلمات نامتعارف در هر جمله را پیدا کنید.

هکرهای اینترنتی با جمع آوری کلمات عبور 272 میلیون آدرس ایمیل، امنیت میلیون ها نفر را به طور جدی تهدید کردند.
به گزارش سیتنا به نقل از گاردین، شرکت امنیتی Hold Security که در زمینه جمع آوری اطلاعات سرقت شده توسط هکرها در فضای مجازی تخصص دارد، اعلام کرده که یک پایگاه داده استثنایی در فضای مجازی شناسایی کرده که حاوی اطلاعات 272 میلیون آدرس ایمیل و از جمله کلمات عبور آنهاست و با توجه به اینکه بسیاری از کاربران از این کلمات عبور برای فعالیت در سایت‌های دیگری نیز استفاده می‌کنند، خطرات فراوانی آنها را تهدید می کند.
از جمله خدمات ایمیل که اطلاعات کاربرانشان به دست هکرها افتاده می توان به خدمات جیمیل، یاهو، هات میل و mail.ru روسیه اشاره کرد.
به نظر می رسد برای سرقت مشخصات این ایمیل ها از حرفه های وب سایت های کمتر ایمنی استفاده شده که کاربران ایمیل و کلمه عبور خود را در آنها وارد کرده اند. بنابراین کاربرانی که از آدرس های ایمیل خود در سایت های ثالث به عنوان کلمه عبور استفاده نکرده باشند، در امان هستند.
Hold Security می گوید، روش قطعی برای مطمئن شدن از اینکه آدرس ایمیل افراد در فهرست ایمیل های هک شده وجود دارد یا خیر وجود ندارد و اگر هم این شرکت بخواهد یک سرویس اختصاصی به همین منظور راه اندازی کند، به علت هجوم کاربران امکان از کار افتادن سایت وجود دارد، لذا بهترین کار تعویض کلمات عبور برای حفظ امنیت در برابر هکرهاست.

بررسی ها نشان می دهد هکر یا هکرها به طور جدی درصدد شناسایی کاربران روس بوده اند. حدود 57 میلیون آدرس ایمیل بررسی شده در این مجموعه مربوط به mail.ru بوده اند که مدعی است ماهانه 100 میلیون کاربر دارد. 40 میلیون آدرس هم متعلق به یاهو، 33 میلیون متعلق به هات میل و 24 میلیون متعلق به جیمیل هستند.

منبع: سیتنا

 شركت Hold Security اعلام كرد توانسته است یك هكر را متقاعد كند كه بانك اطلاعاتی حاوی 272 میلیون آدرس ایمیل و گذرواژه منحصر به فرد را كه برای ورود به وب سایت های مختلف مورد استفاده قرار گرفته بودند، مسترد كند.
 به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، شركت Hold Security كه در ویسكانسین مستقر است، به دلیل باز پس گیری اطلاعاتی كه توسط هكرها به سرقت رفته، شهرت جهانی یافته است.

مشکل نسبتاً تازه ای که در دنیای فناوری زده ی ما به وجود می آید، اتفاقات و برداشت های ناخواسته ایست که از طریق ایمیل به وجود می آیند. پژوهش ها نشان می دهند یک کارمند به طور متوسط حدود ۲۵ درصد از روز کاری خود را به خواندن، مرتب کردن، جواب دادن و نوشتن ایمیل های تازه سپری می کند. اما با وجود این همه زمانی که به این کار اختصاص داده می شود، تعداد کمی هستند که از نحوه ی درست ایمیل نگاری آگاهی دارند.
برای اینکه ایمیل های درستی بنویسیم، نه تنها باید به دستور زبان و نحوه ی استفاده از علائم نگارشی تسلط داشته باشیم، بلکه باید بدانیم کجا بیش از حد رسمی نوشتن را کنار بگذاریم و مکالمات غیر رسمی تری روی اینترنت داشته باشیم. باربارا پچر در کتاب خود با عنوان «بایسته های آداب کسب و کار» به برخی از آداب نگارش ایمیل اشاره می کند که توجه به آنها می تواند شما را از غیر حرفه ای جلوه کردن نجات دهد.

 

 

 

ضمن تشکر از تمامی کاربران که در سال گذشته با پیشنهادهای خود ما را یاری کردند؛ تمامی پیشنهادات در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت و موارد زیادی نیز اجرا شد.

نمونه اقدامات سال ۹۴ رایانا:
- رونمایی از سایت جدید رایانا با معرفی محصولات رایانا به نشانی new.rayana.ir
- رونمایی از اپلیکیشن اندروید رایانا (با امکان اضافه کردن ایمیل های دیگر مانند یاهو و جیمیل)
- عرضه ایمیل بومی (افزودن زبانهای کردی، ترکی و عربی)
- عرضه درسا-رایانا به عنوان نخستین ایمیل ویژه کودکان و نوجوانان
- سرویس ایمیل مارکتینگ با پنل رایگان
- ثبت نام ساده برای کاربران جدید
- تغییر قالب صفحه ورود
- مرتب سازی نامه های خوانده نشده
- بهبود کلید های میانبر، رفع مشکل عناوین فارسی ایمیل و مشکلات پیوست، تغییر مکانیزم ثبت سرویسها و رفع اشکالات ظاهری پنل

تیم رایانا مفتخر خواهد بود با پیشنهادات و انتقادات ارزنده کاربران، فعالیت هایش را در سال ۹۵ اثربخش‌تر کند.

 

 

 

درحالی که حدود دو دهه از پیدایش ایمیل می گذرد، محققان هنوز نتوانسته اند به درستی درباره اینکه افراد در استفاده از این ابزار ارتباطی چگونه عمل می کنند نظر مشخصی ارائه کنند.همواره این پرسشها مطرح بوده که یک فرد به طور میانگین چه تعداد ایمیل در روز دریافت می کند؟ و یا آیا افراد با دریافت انبوهی از ایمیل ها گیج می شوند یا به راحتی کار خود را انجام می دهند؟ و همچنین تهدیدهای موجود در این عرصه تا چه حد ادامه پیدا می کند؟

تیتر ایمیل کجاست؟

جایی که باید موضوع مورد نظر خود را عنوان کنید


تیتر در یک روزنامه دو کاربرد دارد: توجه را جلب می‌کند و به شما می‌گوید که مطلب راجع به چیست؟ بنابراین مخاطب می‌تواند تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد به خواندن ادامه دهد یا خیر. موضوع یا عنوان ایمیل (Subject) هم دقیقاً چنین کارکردی دارد. بنابراین، از واژه‌های به دقت انتخاب شده و محدود استفاده کنید؛ به گونه‌ای که  گیرنده با یک نگاه بفهمد که ایمیل راجع به چیست.

---  با این برنامه به خانواده 100 هزار نفری رایانا بپیوندید  ---

قابلیت های ایمیل رایانا:

*ثبت نام درون برنامه ای
* دریافت آنی ایمیل
* جستجو در میان پیغام‌ها
* دسترسی به پیام‌های دریافت شده در حالت آفلاین
* کار با چند حساب رایانا
* ستاره زدن، برچسب زدن و موارد دیگر

برنامه رایانا مخصوص گوشی های اندروید بوده و نرم افزاری کاربردی و کاملا رایگان است. توسط این نرم افزار میتوانید از طریق اینترنت گوشی خود حساب کاربری رایانا خود را چک کنید.
این نرم افزار به شما امکان ارسال و دریافت نامه الکترونیک را میدهد. یعنی توسط آن میتوانید بدون محدودیت اقدام به ارسال و دریافت نامه الکترونیک با دوستان خود نمایید.

**** ثبت نام و تمامی امکانات رایگان ****

 

رایانا در بازار

رایانا در مایکت

رایانا در کندو

لینک دانلود

لینک دانلود لینک دانلود

نامه الکترونیک سازمانی

سرویس نامه الکترونیکی یکی از اولین سرویس‌هایی است که بر روی بستر اینترنت به‌وجود آمده و قبل از وجود وب، این سرویس وجود داشته است. با توجه به قدمت سرویس نامه الکترونیکی همواره تغییرات زیادی در طی سالها در آن به‌وجود آمده است که بیشتر آنها، تغییرات در نحوه سرویس‌دهی، افزایش قابلیتها و همچنین افزایش امنیت سرویس بوده است. سرویس نامه الکترونیک سازمانی برای پاسخ به نیاز سازمانهایی که از نامه الکترونیکی استفاده می­کنند و از آن به عنوان ابزار عملیاتی بهره می­برند طراحی شده است. این سرویس قابلیت انجام تمامی مکاتبات بین سازمانی را به کاربران این سیستم می‌دهد.

اپلیکیشن درسا- رایانا به عنوان نخستین ایمیل ویژه کودکان و نوجوانان ایرانی با همکاری اپراتور همراه اول رونمایی شد.

به اطلاع میرسانیم در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران تلکام، سالن اختصاصی همراه اول (سالن 7) و در غرفه زیست بوم مجازی درسا میزبان شما هستیم.
با حضور در غرفه ما می توانید شاهد رونمایی از اولین برنامه ساده ایمیل ویژه کودک و نوجوان باشید. این برنامه با همکاری اپراتور همراه اول معرفی می گردد.
گفتنی است شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی، ۴ تا ۷ مهرماه با حضور ۲۱۲ شرکت داخلی و ۸۰ شرکت خارجی از ۱۸ کشور، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.
منتظر حضور گرم شما هستیم.

ایمیل مارکتینگ چیست ؟
ایمیل مارکتینگ عبارت است از ارسال ایمیل با سرعت بالا به میلیونها نفر در سطح کشور جهت معرفی خدمات و یا محصولات خودتان و یا جلب بازدید کننده برای سایت یا وبلاگتان.

تا کنون به این فکر کرده اید چرا با اینکه هر هفته محتوای جدید تولید میکنید و برای مشتریان خود ارسال میکنید اما همچنان نرخ کلیک و نرخ باز شدن ایمیل هایتان پایین تر از حد معمول است؟

چکار کنیم که نرخ باز شدن ایمیل هایمان بالا رود؟

چگونه ایمیل فارسی بسازم؟

برای ساختن ایمیل در رایانا ابتدا به آدرس rayana.ir بروید ، در بخش ورود به رایانامه بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید و یا میتوانید اینجا کلیک کنید.

رايانا به مناسبت روز خبرنگار ميزباني ايميل خود را با 30درصد تخفيف براي خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري در نظر گرفته است.
خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار مي‌توانند سرويس ميزباني ايميل رايانا را با 30درصد تخفيف براي خبرنگاران و همکارانشان فعال کنند.

61 درصد کارمندان ایمیل را مهم‌ترین ابزار ارتباطی سازمانی می‌دانند

مطالعه جدید توسط مرکز Pew Internet نشان داد پست الکترونیک و اینترنت مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی و اطلاعاتی برای کارمندان آنلاین محسوب می‌شوند.

این بررسی روی کاربران اینترنتی بزرگسال صورت گرفت و از آنها سئوالاتی در مورد نقش فناوری‌های دیجیتالی در محیط‌های کاری پرسیده شد. از بین شرکت‌کنندگان در این بررسی ۶۱درصد اعلام کردند که پست الکترونیکی برای آنها بسیار مهم است و تعداد این افراد دو برابر کسانی بود که خطوط ثابت تلفن را مهم‌ترین ابزار ارتباطی در محیط کار اعلام کردند.

چگونه ایمیل بسازم؟

قصد داریم نحوه ساختن ایمیل در جیمیل، یاهو و رایانا را برای شما توضیح دهیم، تا شما نیز بتوانید ایمیل داشته باشید.

ایمیل بسازید و استفاده کنید و حتی آنها را با یکدیگر مقایسه کنید در صورتی که با هر کدام راحت هستید از آن استفاده کنید.

در این مطلب ایجاد ایمیل در جیمیل (gmail) را به شما آموزش میدهم.

با ما همراه باشید تا در ادامه مطالب در هفته آینده طریقه ساخت ایمیل یاهو و رایانا را نیز به شما آموزش دهیم.

بنا به درخواست کاربران ارسال پیامک به پیش شماره های رایتل نیز فراهم شده است.

کاربرانی که از سرویس پیامک رایگان رایانا استفاده می‌کنند، می‌توانند از این پس علاوه بر اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل به مشترکین رایتل نیز پیامک ارسال کنند. کافیست در ایمیل عمومی رایانا ثبت نام کرده و سرویس پیامک رایگان را فعال نمایند و به پیش شماره های رایتل 0920 و 0921 نیز پیامک ارسال کنند.

 

تصمیم گرفتیم به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر ۱۳۹۴ برای هر سرویس ایمیل سازمانی ۲۰ تا ۴۰درصد تخفیف درنظر بگیریم.


ایمیل سازمانی یا میزبانی ایمیل چیست؟

به زبان ساده، شما با داشتن چنین سرویسی برای کسب و کارتان و از دامنه دلخواه خودتان قادرید ایمیل ارسال و دریافت کنید. از رایانا ایمیل سفارشی بگیرید: ‎@your_company.com که به زبان فارسی است، محدودیت فایل پیوستی ندارد، محدودیت ظرفیت فضا ندارد، سرویس پیامک و فکس دارد، سرویس دریافت ایمیل با پیامک دارد و شامل موارد بیشتری می‌شود و از برنامه موبایل رایانا قابل دسترسی است.

ارتباط با ما


: تهران، خيابان آزادی، کوچۀ صادقی، کوچه چهارم، پلاک 10
: 8-64063101 (021)
Captcha
  پیام ارسال نشد.   پیام ارسال شد.

فرم ثبت مشکلات

  1. آدرس ایمیل(*)
    مقدار وارد شده اشتباه است
  2. عنوان(*)
    مقدار وارد شده اشتباه است
  3. توضیحات(*)
    مقدار وارد شده اشتباه است
  4. کد امنیتی(*)
    کد امنیتی
    مقدار وارد شده اشتباه است
  5.